Nova Odluka o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Općine Tivat

Time to read
1 minute
Read so far

Utorak, 23. rujna 2025. - 9:53
Autor: 

Predsjednik Općine Tivat, Željko Komnenović, donio je novu Odluku o organizaciji i načinu rada lokalne uprave Općine Tivat, koja je stupila na snagu 5. rujna 2025. godine, danom objave u "Službenom listu Crne Gore". Ova odluka donesena je s ciljem povećanja učinkovitosti rada lokalne uprave i njenog usklađivanja s aktualnim zakonodavnim okvirom i praksom, posebno s izmijenjenim odredbama Zakona o lokalnoj samoupravi.

“Dosadašnji Sekretarijat za inspekcijski i komunalni nadzor razdvojen je na dva posebna organa: Sekretarijat za inspekcijske poslove i Službu komunalne policije. Sekretarijat za inspekcijske poslove sada preuzima i nadležnosti inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem Zakona o izgradnji objekata, koje obavlja građevinski inspektor, u skladu sa pomenutim zakonom i propisima koji uređuju inspekcijski nadzor. Na taj način, na nivou lokalne uprave uvedena je građevinska inspekcija, organizaciono dio pomenutog Sekretarijata, čime se omogućava efikasnije vršenje nadzora u oblasti gradnje. Za obavljanje poslova iz nadležnosti komunalne policije formirana je posebna Služba komunalne policije, u skladu sa novim Zakonom o lokalnoj samoupravi i Zakonom o komunalnoj policiji. Cilj ove reforme jeste povećanje efikasnosti i profesionalizacija postupanja u oblasti komunalnog nadzora. Postojeća Služba za odnose sa investitorima prerasla je u Sekretarijat za evropske integracije i odnose sa strateškim investitorima, kao rezultat inicijative Ministarstva evropskih poslova, sa ciljem jačanja kapaciteta lokalnih samouprava za aktivno učešće u procesu evropskih integracija. Ministarstvo je krajem 2023. godine potpisalo Memorandum o saradnji sa svim crnogorskim opštinama, uključujući i Opštinu Tivat, kojim je definisana buduća saradnja na zajedničkim inicijativama i projektima u oblasti evropskih integracija. Opština Tivat je na ovu inicijativu odgovorila formiranjem posebnog Sekretarijata, koji predstavlja institucionalnu osnovu za rad na evropskim projektima i za saradnju sa strateškim investitorima. Sekretarijat za uređenje prostora novom Odlukom preimenovan je u Sekretarijat za uređenje prostora i planiranje, u skladu sa novim važećim zakonima: Zakonom o izgradnji objekata, Zakonom o planiranju prostora i Zakonom o legalizaciji bespravnih objekata. Ovaj Sekretarijat je, pored dosadašnjih nadležnosti, preuzeo i poslove obračuna naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta – kako za legalne, tako i za nelegalne objekte – što je do sada bilo u nadležnosti Direkcije za investicije. Ovaj organ od sada ima nadležnost sprovođenja upravnih postupaka za izdavanje građevinskih dozvola. U perspektivi je da Agencija za izgradnju i razvoj Herceg Novog  preuzme poslove planiranja prostora, objedinjeno za sve tri bokeljske opštine Tivat, Kotor i Herceg Novi.   Direkcija za imovinu preimenovana je u Direkciju za imovinu i pravno zastupanje. Lokalna uprava sada broji osam sekretarijata, dvije direkcije, tri posebne službe i tri stručne službe” – stoji u priopćenju.